Kundservice
Kategorier
Vanliga frågor
Du kan ändra betalningsmetod på Min sida på SATS under betalningsmetoder.
Du kan ändra ditt medlemskap genom att logga in på din profil. Gör ändringen via Min sida. Uppgradering av medlemskap träder i kraft samma dag
Du kommer att faktureras från den dagen du gör ändringen och för den kommande perioden vid nästa betalning.
Nedgradering av medlemskap träder i kraft från och med den första dagen i månaden efter nästakommande månad. Det innebär att om du gör en ändring den 15 januari träder den i kraft från och med den 1 mars.
Kontakta oss om du vill ändra följande:
Premium / All-inclusive medlemskap
Förbetalat medlemskap (Cash medlemskap)
Företagsmedlemskap (delbetalning med viss sponsring av företaget eller fullt sponsrat)
Betalar för andras medlemskap / blir betalad för
Registrering av rabattavtal
Ändra gym/region
Det kan finnas olika anledningar till att du har fått en högre dragning än normalt. Detta kan vara några anledningar:
Nytt medlemskap
Som medlem hos oss betalar du för ditt medlemskap i förskott. Det betyder att den första betalningen kommer att innehålla kostnaden för aktiva dagar i aktuell månad, kommande månad samt eventuell startavgift. Därefter kommer följande betalningar endast att avse en månad åt gången.
Ändrat medlemskap
Om du har uppgraderat medlemskapet kommer du att betala från den dag du ändrade, samt för nästa betalningsperiod.
Stoppat frysning
Om du har aktiverat ditt medlemskap innan den ordinarie frysningen har löpt ut, betalar du från den dag du öppnar upp medlemskapet, till slutet av följande månad.
Köpt PT timmar
Har du köpt ett nytt PT-paket på delbetalning, ingår detta i din månadsavgift för medlemskapet.
Behöver du uppdatera dina betalningsuppgifter? Det gör du lättast här
Vi skickar ut påminnelser om betalning om vi inte har mottagit betalning till förfallodagen. Det kan finnas olika orsaker till att betalningen inte har gått igenom.
Otillräckligt täckning på kontot
Autogirot är inte aktivt
Ditt betalkort har gått ut eller blivit blockerat
Du kan ladda ner årskvitto på Min sida under Betalningsöversikt. Obs! Du behöver trycka på det året du vill ha.
Du kan se din betalningshistorik och ladda ner ditt friskvårdskvitto under "Min sida" och Betalningsöversikt.
Hittar du inte det du letar efter?
Måndag - Torsdag: 09:00-16:00
Fredag: 09:00-15:00
Måndag - Fredag: 9-12 & 13-15