FAQ inflationsjustering
Här hittar du svar på vanliga frågor gällande inflationsjusteringen.
Varför kommer mitt pris att justeras?
Vissa medlemmar kommer att uppleva att medlemspriset justeras med årlig inflation enligt konsumentprisindex (https://www.scb.se.) Sådan justering har inte meddelats pr e-post eller annan kommunikation (Årlig prisjustering enligt konsumentprisindex beskrivs i medlemsvillkoren avsnitt 7.6.1). Om du får ytterligare prisjustering får du ett e-postmeddelande med information angående detta när det sker. (jfr punkt 7.6.1 i våra medlemsvillkor.)
Var får du siffrorna ifrån?
KPI% är hämtad från siffror i oktober och är 6,5%
Från och med när behöver jag betala det nya priset?
Om du betalar för ditt medlemskap i förskott kommer prisjusteringen att ligga på betalningen månaden innan ändringen sker. Om du betalar för innevarande månad gäller prisjusteringen vid dragningen samma månad som ändringen sker.
Jag vill göra ändringar i mitt medlemskap
Du kan ändra ditt medlemskap när som helst via Mina Sidor. Nedgraderingar börjar gälla den första dagen efter nästa månadsslut, medan uppgradering börja gälla omedelbart.
Om du betalar för någon annans medlemskap och vill göra justeringar i personens medlemskap, behöver du kontakta vår kundservice så hjälper vi dig att ändra medlemskapet.
Jag har en rabatt jag vill lägga till, hur gör jag då?
Vi erbjuder studentrabatter, seniorrabatter (från 65 år) och företagsrabatter. Dessa rabatter gäller på våra ordinarie priser, inte utifrån priset du har idag.
För att lägga till student- eller seniorrabatt kan du ta kontakt med vår kundservice. För företagsrabatt, vänligen kontakta din arbetsgivare för rabattkoden för företag och lägg till den själv under Mina Sidor.
Har du redan rabatt på medlemskapet beaktas detta i prisjusteringen.